پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز آمـوزش عالی

تاریخ ثبت: 1394/07/04 - 09:13 ق.ظ

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور تبریک گفت
  آغـاز سـال تحصيلي 95 – 1394 را به استادان، پژوهشگران، فناوران، مديران و كاركنان خـدوم و خستگي¬ناپذير و دانشجويان سرافراز و گرامي به¬خصوص دانشجويان جديد تبريك مي¬گويم.
       نقش و منزلت تاريخي دانشمندان مسلمان و ايرانيان در پيشرفت علوم در جامعه علمي جهاني بر كسي پوشيده نيست و امروز، خبرهاي افتخارآميز و غرورآفرين از رشد و ارتقاي مستمر جايگاه علمي ايران اسلامي تائيدي دوباره و نمادي از پويايي و شكوفايي علمي ايران عزيز در عرصه¬هاي بين¬المللي است.
         بدون ترديد جايگاه انديشمندان، دانش¬پژوهان و سرمايه¬هاي اصيل و گرانبهاي اجتماعي در اخلاقيات دنياي كنوني و نيز در اقتصاد مبتني بر دانايي، به همراه نوآوري و انديشه¬هاي پاك و پويا رقم مي¬خورد و منابع انساني عوامل بي¬بديل در شاخص¬هاي اصلي توسعه پايدار و همه جانبه به شمار مي¬آيند.
       جامعه علمي و دانشگاهي كشـور بر پايه آموزه¬هاي اسلام كه "يعلوا و لا يعلي عليه" مجدّانه سعـي مي¬نمايد با اتكا به حمايت¬هاي بي¬دريغ مقام معظم رهبري از برنامه¬هاي كيفي¬سازي و توسعه هدفمند آموزش عالي، ضمـن تحقق بخشيدن به دانشگاه¬هاي نسـل سـوم و كـارآفرين، بـر پايه برنامه¬هاي آمايشي كـلان به تربيت دانشجويان توانمند، با انگيزه و برخوردار از اخلاق نيكو مبادرت داشته و همزمان با افزايش همكاري¬هاي علمي بين¬المللي، افق¬هاي جديد و روشني را در رسيدن به مرجعيت علمي منطقه و جهان اسلام باز ترسيم نمايد.
         اميدوارم در پرتو الطاف و عنايات الهي هر روز جايگاه چشمگيرتر در مراتب فضيلت و علم و اخلاق را در كشور نظاره¬گر بوده و در آينده¬اي نزديك قرار گرفتن ايران عزيز اسلامي را در تراز جهاني از نظر علم و فناوري شاهد باشيم./
       
                                                                                      دكتر محمد فرهادي
                                                                                        شهريور 1394