برگزاری مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه

تاریخ ثبت: 1399/09/26 - 03:50 ب.ظ

روز چهارشنبه همایش مجازی بزرگداشت ۲۷ آذر روز "وحدت حوزه و دانشگاه" با حضور حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه محترم شهرستان، مسئولین دانشگاه گنبدکاووس، اساتید بسیجی شرق استان گلستان، اساتید حوزه علمیه منتظریه و طلاب معظم برگزار گردید.

این مراسم با همت و همکاری بسیج اساتید، معاونت فرهنگی، نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه گنبدکاووس و بسیح طلاب شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.
 

رییس دانشگاه گنبدکاووس به عنوان میزبان این همایش مجازی ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین مراسم، وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت و نیاز اجتماعی دانست و گفت: وحدت کلمه، عامل پیروزی انقلاب اسلامی و موجب استمرار آن است و همه اقشار جامعه بویژه حوزویان و دانشگاهیان باید به این مساله توجه کنند.

دکتر طهماسبی افزود: حوزه و دانشگاه که اهداف و دشمن مشترک زیادی دارند باید با برگزاری نشست‌های علمی و معرفتی به هم نزدیک‌تر شوند تا دشمن نتواند بین آنها تفرقه ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی، امام جمعه شهرستان روز چهارشنبه در همایش مجازی بزرگداشت ۲۷ آذر روز "وحدت حوزه و دانشگاه" اظهار داشت: حوزه و دانشگاه ۲ بال حرکت معرفتی و علمی جامعه هستند و انجام تحقیقات و پژوهش‌های مشترک می‌تواند آنها را بیش از پیش به هم نزدیک کند.

وی افزود: برای تقویت این وحدت می‌توان از مختصات تبیین شده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و مباحثی همچون سبک زندگی اسلامی، فرهنگ عمومی و اخلاقیات جامعه استفاده کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن سال ۹۷ در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران به جایگاه شایسته ملت پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای دراین بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله "علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی"، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، شخصیت‌های دینی و علمی متعهد و با تقوا حضور دارند که می‌توانند با یکدیگر برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی مشترک همکاری کنند.

حجت الاسلام ترابی گفت: تلاش برای وحدت و تقریب بیشتر بین حوزه و دانشگاه نباید به بزرگداشت این روز و یا نوشتن چند مقاله محدود شود بلکه باید در طول سال، ارتباط بین این ۲ نهاد برقرار بماند.