نشست هم اندیشی اعضاء هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس با موضوع نحوه ارتباط و تعامل دانشگاه و اعضای هیات علمی با دستگاه های اجرایی برگزار شد.

تاریخ ثبت: 1394/08/10 - 05:34 ب.ظ

دومین نشست هم اندیشی اعضاء هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس با موضوع نحوه ارتباط و تعامل دانشگاه، اعضای هیات علمی با دستگاه های اجرایی روز یکشنبه 94/8/10 برگزار شد. حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین و نیل به دانشگاه های مساله محور که بتواند در حل مسائل واقعی اجتماع نقش آفرین باشد از جمله دغدغه های شرکت کنندگان در این نشست بود.

در این نشست که با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز شد دکتر حسین گلچینی با بیان رویکرد وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جهت نیل به دانشگاههای کار آفرین و تحقیقات منتج به ثروت، از اساتید دانشگاه خواست که در زمینه چگونگی رسیدن به این هدف برنامه ریزی نمایند.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس ضمن اشاره به برخی از تحقیقات مفید به عمل آمده در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در دانشگاه، خواستار فعال تر شدن شرکت های دانش بنیان و ایجاد زمینه لازم برای تاسیس مرکز رشد در دانشگاه شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی نژاد جایگاه دانشگاه را اتاق فکر مسئولین و موسسات اجرایی کشور دانست و از اعضا محترم هیات علمی دانشگاه خواست که در قالب این ماموریت نقش آفرینی نمایند. مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه سخنان خود نقش و مسئولیت اساتید را در حل مشکلات و مسائل جامعه بسیار مهم و کلیدی دانست.

این جلسه با ارائه نقطه نظرات اعضاء هیات علمی دانشگاه ادامه یافت . مشکلات اجرایی موجود در ایجاد تعامل فعال با دستگاهای اجرایی، عدم وجود سیاست های تشویقی و انگیزش سازمانی، توجه به ماموریت آموزشی دانشگاه و پرهیز از انحراف نا خواسته از این ماموریت، لزوم ایجاد نهاد پیگیری کننده این ارتباط و تعامل در دانشگاه و عرضه توانمندی های علمی و مشورتی اساتید به دستگاههای اجرایی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در خاتمه دکتر اکبر فخیره دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه با جمع بندی مطالب مطرح شده، از نشست های آتی با موضوعات تخصصی تر در این زمینه خبر داد.