بیانیه مرکز بسیج اساتید وکارکنان وزارت علوم، تحقیقات فناوری به مناسبت فرا رسیدن یوم الله سیزدهم آبان

تاریخ ثبت: 1394/08/12 - 01:44 ب.ظ

مركز بسيج اساتيد وكاركنان وزارت علوم، تحقيقات فناوري به مناسبت فرا رسيدن يوم الله سیزدهم آبان بيانيه اي صادر كرد.

سیزدهم آبان" سالروز تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بزرگ مرجع جهان تشیع، حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی، در سال 1343 به ترکیه به جرم دفاع از شرافت و کرامت انسانی و استقلال ایران و مخالفت با لایحه سراسر نگین و استعماری کاپیتولاسیون و برده‌داری نوین جهان غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.
سیزدهم آبان؛ سالروز بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد ستمشاهی و استعمار و دخالتهای آمریکا در امور داخلی ایران است که این قیام توسط گارد دژخیمان منحوس طاغوت در مقابل درب دانشگاه تهران در سال1357 به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به خاک و خون کشیده شد. 
"سیزدهم آبان"، سالروز تسخیر و فتح ظفرمندانه لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358 است که امام راحل از آن به عنوان «انقلاب دوم» نامگذاري كردند .
سیزدهم آبان را بايد روز اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و انزجار امت‌های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار جهانی آمریکا دانست و در برگیرنده سه واقعه سرنوشت‌ساز و تاریخی در صحیفه خاطرات و افتخارات و نقطه پیوند برگهای زرینی از تاریخ آزادگی رفیع ملت سربلند ایران است.
سه رخداد بزرگی که وجه مشترک همه آن‌، ویژگی « استکبار ستیزی، استقلال طلبی و آزادی خواهی» ملت مبارز، مقاوم و ولایتمدار ایران اسلامی است. دستاوردهای عظيم ملت بزرگ ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علوم فرانوین و فناوری‌های روز دنیا را مي توان مرهون مجاهدت‌ها و حاصل حرکت در مسیر استقلال‌طلبی و استکبارستیزی مردم  و دستيابي زودتر از موعد به افق سند چشم‌انداز 1404 را از آن دانست .اسلامی است .
مركز بسيج اساتيد وكاركنان وزارت علوم، تحقيقات فناوري، بار دیگر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حوادث یوم‌الله سیزدهم آبان،‌ شهدای دانش آموز و شهدای فاتح لانه جاسوسی آمریکا،از جامعه علمي و دانشگاهي براي حضور پرشور ، گسترده و انقلابی در مراسم راه پيمايي یوم‌الله سیزدهم آبان دعوت و از عموم مردم انقلابي و همیشه در صحنه ایران اسلامی مي خواهد تا با بصیرت و تعمیق بینش سیاسی و دینی خود، توطئه‌های شوم دشمنان در ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی و کیان ولایت فقیه و وحدت امت واحده را خنثی و نيز از دولتمردان و سران محترم سه قوه در خواست مي كند تا با وحدت و همدلی، حول نصایح و رهنمودهای مقام معظم رهبری ،الگوي اقتصاد مقاومتي را سرلوحه برنامه ريزي و اقدامات خود قرارداده وتمهيدات لازم را براي جلوگيري از نفوذ بيگانگان را به عمل آورند  و همچنان برای سربلندی و سرافرازی ایران تلاش نمايند.