سومین همایش ملی چالش‌های اقتصاد کلان ایران در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد

تاریخ ثبت: 1399/07/29 - 08:43 ق.ظ

سومین همایش ملی چالش‌های اقتصاد کلان ایران به منظور آشنایی بیشتر استادان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه اقتصاد، مدیریت و حسابداری با مشکلات اقتصاد کشور امروز چهارشنبه 30 مهرماه به میزبانی دانشکده علوم انسانی دانشگاه گنبدکاووس به صورت مجازی آغاز به‌کار کرد.

 

دکتر مظهری عضو هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس و دبیر علمی این همایش گفت: ۸۰ مقاله تخصصی از صاحب‌ نظران و استادان حوزه اقتصاد از مراکز آموزش عالی سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که با بررسی کمیته داوران تعداد ۴۰ مقاله تایید و برای چاپ در مجموعه مقالات این رخداد علمی مورد پذیرش قرار گرفت.

دکتر مظهری افزود: در همایش امروز نویسندگان هشت مقاله از جمله "حسین راغفر" استاد دانشگاه الزهرا و "فرشاد مومنی" استاد دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی سخنرانی می‌کنند.

وی، رشد اقتصادی، تورم و بیکاری، فقر و توزیع درآمد، مالیات و نقش آن در تولید و توزیع، عملکرد نظام بانکی درسه دهه اخیر، کارآفرینی و توسعه پایدار، اثرات سیاست تعدیل و خصوصی سازی بر اقتصاد ایران، تحریم‌ اقتصادی و اثرات آن بر متغیرهای کلان و تلاطم نرخ ارز و اثرات آن را از مهمترین محورهای این همایش ملی اعلام کرد.

لازم به ذکر است: پیش از این نخستین و دومین دوره همایش ملی چالش‌های اقتصاد کلان ایران هم به میزبانی دانشکده علوم انسانی گنبدکاووس برگزار شده بود.