بیانیه‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس در پی اظهارات نابخردانه مکرون، رییس جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

تاریخ ثبت: 1399/08/12 - 08:03 ق.ظ

🔺بیانیه‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس در پی اظهارات نابخردانه مکرون، رییس جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

بسم الله الرحمن الرحیم

🔸«وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرين» نقشه کشیدند و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.

🔸انتشار دوباره کاریکاتور توهین آمیز نسبت به پیامبر اکرم(ص) توسط نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" نشان از نهادینه شدن اسلام‌ستیزی در جوامع غربی دارد.

🔸مسلمانان هیچ اهانتی به پیامبرشان را تحمل نمی‌کنند، منافع حکومت فرانسه از ورود و دفاع از این موضوع چیست؟ حکومت فرانسه با این کار خود چه پیامی را به بیش از یک میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان ارسال می‌کند؟

🔸استدلال آزادی بیان درحالی که کوچکترین بحث و تردید در مورد مسائلی مانند هولوکاست یا صهیونیزم در این کشور ممنوع است، نادرست است. آزادی بیانی که نمادهای مقدس دینی را خدشه‌دار کند، بسیار غلط است و همچنین مرتبط دانستن حملات تروریستی هم با دین یا پیامبر اسلام(ص) اشتباهی بزرگ است، چراکه همین گروه‌های تروریستی افراطی در سوریه همپیمانان فرانسه و دیگر کشورهای غربی بودند که تحت حمایت همین کشورها انسان‌ها را سلاخی می‌کردند.

🔸 حال، اینها که در سوریه و عراق شکست خورده‌اند، به سوی وطن خود بازمی‌گردند و چنین حوادثی را رقم میزنند،این تروریست‌ها که ابزار این کشورها بودند حال بلای جان آنها شده‌اند. مقامات فرانسه نیز به‌جای پرداختن به حل مشکل با لجاجت که این‌ها آزادی بیان است، به آن دامن می‌زنند.

🔸ما دانشجویان دانشگاه گنبد کاووس و به ویژه بسیجیان دانشگاه، این عمل زشت نسبت به دین مبارک اسلام و نبی مکرم حضرت محمد (ص) را محکوم نموده و از مسئولین کشوری و لشکری نیز میخواهیم مقابل این کار بایستند. همچنین از دیگر جوانان غیور ایرانی میخواهیم که هیچگاه در برابر توهین‌ها و بی احترامی‌ها سکوت نکرده و از یاوه‌گویی‌های مستکبرین نهراسند. 🔸همانا که دست خدا بالای دست‌هاست .

حوزه‌‌ی بسیج شهید تهرانی مقدم دانشگاه گنبدکاووس