برگزاری مراسم گرامیداشت هفته وحدت و 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

تاریخ ثبت: 1399/08/12 - 07:58 ب.ظ

روز دوشنبه 12 آبان 99 مراسم گرامیداشت هفته وحدت، با محوریت محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و بزرگداشت 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سالن آمفی تئاتر شهید چمران دانشکده علوم پایه دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

این مراسم با حضور مسئولین دانشگاه گنبدکاووس، حجت الااسلام والمسلمین ترابی، امام جمعه محترم شهرستان گنبدکاووس و طلاب و مدرسین حوزه علمیه اهل تسنن با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه گنبدکاووس  و همچنین از طریق غیر حضوری و مجازی برگزار گردید.

دکتر ابوالفضل طهماسبی، رییس دانشگاه گنبدکاووس در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین با تبریک هفته وحدت گفت: تفرقه افکنی دشمنان اسلام و استکبار جهانی سبب شده تا امروز شاهد اختلاف، جنگ و درگیری در برخی کشورهای اسلامی منطقه باشیم.

دکتر طهماسبی با محکوم کردن اهانت برخی نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر (ص) و حمایت رییس جمهوری این کشور از این اقدام ناشایست، افزود: امروز بر همه کشورهای اسلامی لازم است تا مقابل این حرکت ناشایست بایستند.

وی با اشاره به مشترکات امت اسلامی، از آنها خواست با محور قرار دادن این اشتراکات، با یکدیگر گفت و گو کرده و وحدت و یکپارچگی خود را بیش از پیش برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تقویت نمایند. 

حجت الاسلام و المسلمین قاسم رجبی، مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان هفته وحدت، گفت: نامگذاری این هفته به نقطه علفی در انقلاب اسلامی و زندگی مسالمت آمیز اقوام و پیروان مذاهب اسلامی ساکن در ایران تبدیل شد.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، تقویت روحیه همدلی، همیاری، انسجام و یکپارچگی را از دیگر اهداف نامگذاری هفته وحدت دانست و افزود: امت اسلامی باید با حفظ وحدت در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی بایستند و حکومت بزرگ اسلامی را تشکیل دهند.

در ادامه استاد حوزه علمیه مدرسی و دارالقرآن "امام شاطبی"، آخوند کمال تخله ضمن محکوم کردن اقدام ناشایست رییس جمهوری فرانسه و تایید رفتار برخی نشریات این کشور در اهانت به ساحت ملکوتی پیامبر(ص)، تصریح کرد: اقدامات غیراخلاقی "مکرون" سبب شد تا کل جهان اسلام نسبت به مواضع و سخنان او، واکنش منفی نشان دهند.

ایشان با اشاره به سیره نبی مکرم اسلام(ص) و حُسن خلق توام با مودّت آن حضرت در برخورد با دیگران، اضافه کرد: همین اخلاق حسنه نبی مکرم اسلام سبب روی آوردن مردم دوران جاهلیت آن زمان به دین مبین اسلام شد.

آخوند تخله افزود: امروز هم مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی بایستی سیره پیامبر(ص) را در رفتار با یکدیگر الگوی خود قرار دهند زیرا وحدت و صمیمیت بین آنها را مستحکم‌تر می‌کند از طرفی عمل کردن برخلاف سیره نبی مکرم اسلام(ص) نیز به وحدت آسیب می‌زند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین ترابی، امام جمعه شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم، حمایت از اهانت کنندگان به ساحت پیامبر اسلام (ص) را لکه ننگی بر پیشانی رییس جمهوری فرانسه دانست و گفت: علت اصلی هتک حرمت‌ها، ترس و نگرانی استکبار جهانی از گسترش روز افزون دین اسلام در جهان است.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس، سازش برخی کشورهای اسلامی منطقه با رژیم جعلی اسرائیل را محکوم کرد و از جامعه دانشگاهی بویژه در منطقه گنبدکاووس خواست تا نسبت به اهداف شوم این سازش‌ها موضع گیری و آنرا برای دانشجویان تبیین نمایند.

وی با خوب ارزیابی کردن وضعیت وحدت عملی در جامعه اسلامی، اضافه کرد: استکبار جهانی عامل تفرقه بین امت اسلامی است و برای مصون ماندن از تفرقه دشمنان و تقویت وحدت باید انقلاب اسلامی و معارف آن را که مایه وحدت هستند، به درستی به مردم و دیگران معرفی کنیم و در این راه دانشگاه‌ها نقش اساسی دارند.

لازم به ذکر است در این مراسم به جهت گرامیداشت و یادبود همکار عزیزمان مرحوم دکتر عبداللطیف قلی زاده  از خانواده آن مرحوم تجلیل به عمل آمد.

در پایان این مراسم برنامه مولودی خوانی در حمد و ستایش پیامبر مکرم اسلام(ص) توسط گروه تواشیح اهل سنت شهرستان برگزار گردید.

🌐لینک تماشای آفلاین مراسم: 
https://elc.gonbad.ac.ir/pbkx7zegjl3w/