نشست مشترک ریاست دانشگاه گنبدکاووس با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان

تاریخ ثبت: 1399/08/28 - 10:30 ق.ظ

نشست مشترک ریاست دانشگاه گنبدکاووس با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، با هدف انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی مشترک، امروز چهارشنبه 28آبان ماه در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست مشترک ریاست دانشگاه گنبدکاووس با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، با هدف انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی مشترک، امروز چهارشنبه 28آبان ماه در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکترابوالفضل طهماسبی، ریاست دانشگاه گنبدکاووس، ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه به ویژه دکتر کنعانی، مدیرکل محترم حفاطت محیط زیست استان گلستان، به ارائه توضیحاتی در خصوص پتانسیل‌های موجود در دانشگاه گنبدکاووس و نقش ویژه آن در کمک به حل مسائل زیست محیطی منطقه پرداخت.

 رییس دانشگاه ظرفیت های موجود در این مرکز آموزش عالی (اعضای هیات علمی و دانشجویان) را یک فرصت مناسب برای  حل مسائل و مشکلات منطقه دانست و افزود: در همین راستا با انعقاد تفاهم نامه های همکاری های مشترک  با دستگاه های اجرایی و ارگان های خصوصی  به دنبال آن هستیم تا بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات  منطقه را با انجام مطالعات هدفمند و  پژوهش های علمی حل نماییم.

 دکتر طهماسبی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، این واحد آموزشی آماده است تا موضوعات و اولویت های پژوهشی اعلامی ازسوی اداره کل محیط زیست استان را در قالب طرح های پژوهشی اعضای هیات علمی و پایان نامه های دانشجویی مورد بررسی قرار دهد.

رییس دانشگاه گنبدکاووس: ایجاد زمینه‌هایی برای اجرای دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی، جهت‌دهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی درمقاطع تحصیلات تکمیلی و هدایت آن‌ها برای حل مشکلات اجرایی سازمان محیط زیست، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک مورد نیاز اداره کل حفاظت محیط زیست استان، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، امکان استفاده مشترک از امکانات و تجهیزات موجود در دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست استان را از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این جلسه دانست؛ و ابراز امیداواری کرد که گسترش همکاری‌های مشترک  با انعقاد تفاهم نامه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی بتواند موجبات پیشرفت و خیر و برکت را برای دو مجموعه به ارمغان آورد و مردم منطقه از مزایای  این همکاری مشترک  بهره لازم ببرند.

در ادامه، دکتر کنعانی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، ضمن استقبال از برگزاری این جلسه و محورهای مطروحه  آن، موافقت خود را در زمینه گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و همچنین آموزشی بین دانشگاه و اداره کل محیط زیست اعلام کرد و سپس توضیحاتی در خصوص اولویت‌های پژوهشی آن اداره ارائه و همچنین بر تداوم برگزاری این جلسات برای به نتیجه رسیدن محورهای مورد بحث تأکید کرد.
دکتر کنعانی با بیان این مطلب که پژوهش و آموزش ازمهمترین اهداف سازمان محیط زیست است و اولویت های پژوهشی در صدر برنامه های علمی آموزشی  این اداره کل قرار دارد، این نکته را خاطر نشان کرد: که با فراخوان اولویت های پژوهشی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، مسیر توسعه و پژوهش هموارتر خواهد شد.

دراین جلسه برخی از مسئولین و اعضای هیات علمی دانشگاه  به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل حوزه محیط زیست و دانشگاه پرداختند.


در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک در 9 ماده و به مدت 5 سال فیمابین دانشگاه گنبدکاووس و اداره کل محیط زیست استان به امضاء رسید.