مراسم افتتاح مسجد پیامبر اعظم (ص) و کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام دانشگاه گنبدکاووس با حضور معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم

تاریخ ثبت: 1394/11/21 - 11:30 ق.ظ

به میمنت ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی پروژه ساخت یادمان شهداء گمنام دانشگاه گنبدکاووس کلنگ زنی و مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه با حضور دکتر امید معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

در این مراسم که عطر یاد شهدای گمنام فضای معنوی خاصی به آن داده بود، دکتر امید ضمن ابراز خوشنودی از سفر به استان گلستان و دیدار با اساتید و کارکنان دانشگاه گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد که دانشگاه گنبد کاووس در مسیر رشد و بالندگی خود به مرحله ای برسدکه بتواند در بهبود وضعیت زندگی مردم منطقه ایفای نقش نماید.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با اشاره به مشکلات بودجه ای کشور در سال جاری، معیار توزیع اعتبارات به دانشگاهها را تعداد دانشجویان و اساتید و نسبت بین این دو شاخص اعلام کرد.

دکتر امید در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر پژوهش های کاربردی که  به حل مسائل واقعی جامعه می پردازند گفت: در شرایط پسا برجام، وزارت علوم، توجه ویژه ای نسبت به طرح های پژوهشی و شرکت های دانش بنیان دارد و انشاالله سال 95 از نظر اعتبارات لازم برای طرح های پژوهشی سال  بسیار خوبی خواهد بود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم که پس از بازدید از پروژه های عمرانی در جمع مدیران دانشگاه پتانسیل استفاده از خیرین را در ساخت فضا های کالبدی دانشگاه یادآور شد و حمایت وزارت متبوع از طرح هایی را که 50 در صد اعتبارات آن از طریق خیرین تقبل شده باشد اعلام کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه گنبدکاووس در سخنانی ضمن خیر مقدم به مدعوین محترم تاریخچه ای از ساخت مسجد و بنای یادمان شهدای گمنام ارائه نمود.

مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه گنبدکاووس با زیر بنای  1000 متر مربع و اعتبار 10 میلیارد  ریال از محل  صرفه جویی داخلی و کمک های متمرکز وزارتی  به مرحله بهره برداری رسیده است و ساخت یادمان شهدای گمنام در جوار این مسجد می تواند مجموعه  فرهنگی اثرگزاری در دانشگاه و حتی در سطح شهرباشد.