نشست مشورتی اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه گنبدکاووس با هیات رئیسه

تاریخ ثبت: 1395/01/29 - 09:16 ق.ظ

با کمک اساتید به ویژه اساتید معارف که با همه دانشجویان ارتباط دارند می توان به بسیاری از شبهات پاسخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین  رحیمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس که در جمع اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه سخن  می گفت با بیان این مطلب به اهمیت خودشناسی در مسیر خداشناسی اشاره کرد و با بیاان احادیث و روایاتی در این زمینه به نقش سازنده اساتید به ویژه اساتید گروه معارف در این خصوص تاکید کرد.

امام جمعه موقت  شهرستان گنبدکاووس در ادامه سخنان خود اهمیت و ارزش ذکر در مراتب  سیر و سلوک را با بیان روایات یاد آور شد و وی دانشجویان را امانت های الهی و به منزله فرزندان اساتید دانست و وظیفه استاد را فراتر از آموزش های تخصصی  دانستند و بر اهمیت دغدغه های تربیتی در خلال آموزش تاکید کرد.

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه  در ادامه سخنان خود از اعضاء این گروه خواست که به شیوه های کلاس داری و شاداب نگه داشتن کلاس ها دقت بیشتر داشته باشند تا دانشجویان با رغبت بیشتری به آموختن معارف دین بپردازند.

در ادامه دکتر گل چینی رئیس دانشگاه گنبدکاووس با تحلیل کیفیت تدریس دروس دینی در دانشگاه گفت: نگرانی این است که این دروس آنچنان که باید، اثر تربیتی لازم را نداشته باشند. وی با تاکید بر رعایت اعتدال در ارائه دروس، رعایت سر فصل درس و نظم کلاسی  و در عین حال ارتباط سازنده استاد با دانشجو و داشتن دغدغه تربیت دینی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست.

استاد گروه فلسفه دانشگاه گنبدکاووس در ادامه سخنانش با بیان اینکه برخی از دانشجویان معتقدند که  دروس معارف، نقش مهمی  در  هدایت دانشجویان ندارند گفت:  این مساله بستگی به نحوه ارائه دروس و میزان ارتباط سازنده استاد و دانشجو دارد.