برگزاری اولین همایش گیاهان دارویی، معطر و ادویه ای در دانشگاه گنبدکاووس

تاریخ ثبت: 1395/02/01 - 06:29 ب.ظ

اولین همایش گیاهان دارویی، معطر و ادویه ای با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی کشور در روز چهارشنبه 95/2/1 در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

لینک وب سایت همایش

دکتر بهمنش دبیر علمی همایش در خصوص تعداد مقالات رسیده و برگزیده به این گردهمایی علمی گفت: از مجموع 257 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش تعداد 240 مقاله واجد شرایط لازم شناخته شده و پذیرفته شد؛ که 13 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه بصورت پوستر ارائه شدند.

دکتر حسین گل چینی رئیس دانشگاه گنبدکاووس در افتتاحیه این همایش با اشاره به ظرفیت های ویژه استان گلستان در خصوص گیاهان دارویی و نیز عزم دانشگاه گنبدکاووس در نیل به دانشگاه کارآفرین، آمادگی دانشگاه را برای  فراهم کردن شرایط  لازم برای استفاده از پتانسیل علمی اساتید و دانشجویان در این ارتباط عنوان کرد.

دکتر حشمت پور معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه با اشاره به اینکه از 13 اقلیم شناخته شده  دنیا 11 اقلیم در ایران وجود دارد گفت: این تنوع اقلیمی باعث غنای گونه ای در ایران شده است به طوری که از 2300 گونه  گیاهان دارویی شناخته شده حدود 1700 گونه  منحصراً در ایران هستند.

دکتر محمد باقر رضایی  رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی کشور، دکتر خدایار همتی رئیس شاخه استانی انجمن گیاهان دارویی در استان گلستان و دکتر محمد حسین بسکابادی از محققین کاربرد گیاهان دارویی در علوم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله سخنرانان ویژه این سمینار بودند.

دکتر رضایی آمادگی انجمن علمی گیاهان دارویی برای ارائه هر گونه مشاوره و همکاری در راستای تحقیقات، تولید و فناوری گیاهان دارویی را اعلام کرد. 

برگزاری کارگاههای تخصصی از جمله کارگاه تهیه کرمهای گیاهی و پماد طبیعی از برنامه های جانبی این همایش بود.