بازدید دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان از دانشگاه گنبدکاووس

تاریخ ثبت: 1395/02/20 - 07:01 ب.ظ

حل مسائل واقعی جامعه و تحقق اقتصاد مقاومتی ماموریت های پیش روی دانشگاه هاست.

دکتر حسن صادقلو در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به وجود موضوعات متعدد قابل بحث در زمینه های مختلف از جمله مقوله آب و کشاورزی  در منطقه و استان، بر لزوم تغییر رویکرد دانشگاهها به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه تاکید کرد و این شاخصه را از ملزومات  دانشگاههای نسل سوم که مورد تاکید دولت تدبیر و امید است دانست.

استاندار گلستان گفت: اقتصاد مقاومتی از این منظر فرصتی اساسی برای دانشگاه است. وی با اشاره به کلید واژه های دانش بنیانی، درون زایی و برون گرایی در اقتصاد مقاومتی به تبیین نسبت دانشگاه با این کلید واژه ها پرداخت.

دکتر صادقلو با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در برنامه های کلان ملی گفت: ارزیابی مدیریت ها از این به بعد براساس نوع تحرکی است که در اقتصاد مقاومتی نشان می دهند،

دکتر صادقلو در این  رابطه گفت: اگر تولید داخلی ما پایه علمی نداشته باشد نمی تواند خود ظهور بوده و به نماد تبدیل گردد. وی با اشاره به فشار های موجود در عرصه بین الملل گفت: در این شرایط فقط در زمانی که تولید ویژه و انحصاری ایجاد کنیم می توانیم برون گرا باشیم و این جز از سایه دانش بنیانی به دست نمی آید.

در ادامه این دیدار که با بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه شروع شده بود، مسئولین دانشگاه گنبدکاووس گزارش کوتاهی از وضعیت موجود و برنامه های آتی دانشگاه ارائه کردند.

در حاشیه این دیدار دکتر حسن صادقلو و هیات همراه از غرفه های جشنواره حرکت بازدید کرده، در جریان برخی از فعالیت های دانشجویان در قالب انجمن های علمی دانشگاه قرار گرفتند.