اردوهای جهادی، تمرین خود سازی و خدمت رسانی به مردم

تاریخ ثبت: 1395/04/02 - 08:45 ق.ظ

نخستین گروه های جهادی دانشجویی استان گلستان با نام حبل المتین از دانشگاه های گنبدکاووس به مناطق محروم روستایی این شهرستان اعزام شدند

درمراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشجویی حبل المتین گلستان که عصر یکشنبه درمحل دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، پنج گروه جهادی شامل چهار گروه خواهران و یک گروه برادران به مناطق روستایی این شهرستان اعزام شدند.
رئیس دانشگاه گنبدکاووس در این مراسم طی سخنانی بسیج را شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست و گفت: برگزاری اردوهای جهادی در راستای اهداف این نهاد مقدس و حفاظت از دستاوردهای انقلاب صورت می گیرد.
دکتر حسین گلچینی، خودسازی و تمرین خدمت رسانی به مردم را از دیگر اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی برشمرد و افزود: دراین مرحله از اردوی جهادی حدود 80 نفر از دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه گنبدکاووس حضور دارند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان نیز در این مراسم برگزاری اردوهایی جهادی دانشجویی را تداوم راه شهیدان و سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: خودسازی، محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری انقلاب با رویکرد تولید و اشتغال در مناطق روستایی از اهداف این اردوها می باشد.
علی اکبر عرفانی افزود: در تابستان امسال درمجموع 69 گروه جهادی دانشجویی از مراکز آموزش عالی گلستان با ظرفیت 1500 نفر به روستاها و مناطق محروم این استان اعزام و به انجام فعالیت های آموزشی، فرهنگی و عمرانی می پردازنند.
وی گفت: از مجموع این گروه ها 15 گروه درایام ماه مبارک رمضان و بقیه گروه ها نیز در دو ماه باقی مانده تابستان اعزام می شوند که نخستین اعزام شامل پنج گروه دانشجویی از دانشگاه های گنبدکاووس انجام شد.
عرفانی با تاکید برضرورت تقویت روحیه جهادی در مسئولان رده های مختلف نظام جمهوری اسلامی، اضافه کرد: اگر این روحیه تقویت شود درسایه مدیریت جهادی که مبتنی بر عقلانیت و تدبیر است، بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه نیز رفع می شود
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، تصریح کرد: امروز بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی، با قدرت در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستاده است.
رضا ممشلی مسئول بسیج دانشجویی گنبدکاووس نیز در حاشیه این مراسم که رئیس دانشگاه پیام نور و مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گنبدکاووس نیز حضور داشتند گفت: گروه دانشجویی پسران به روستای اسلام آباد برای بهسازی مدرسه و چهار گروه خواهران نیز به روستاهای حاجی قوشان، چای قوشان، کرند و آبادان تپه به مدت 10 روز اعزام می شوند.