پیوستن دانشگاه گنبدکاووس به طرح «دانشگاه عاری از دخانیات»

تاریخ ثبت: 1395/12/26 - 02:43 ب.ظ

رئیس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: دانشگاه گنبدکاووس به طرح دانشگاه عاری از دخانیات پیوسته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس:  دکترحسین گلچینی  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان  با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه گنبدکاووس در عرصه مقابله و مبارزه هوشمند با مواد مخدر، اظهار کرد: خارج از همه وظایف و آئین نامه‌های مصوب به عنوان یک رسالت انسانی وظیفه خود می‌دانیم در این حوزه با تمام وجود و دغدغه‌های بی‌شمار فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع سند پیشگیری از مواد مخدر که امروز در این جلسه به اعضا ارائه شده است در دانشگاه گنبدکاووس و توسط اساتید این دانشگاه طراحی شده است، افزود: در درون دانشگاه نیز برنامه‌هایی روتین در کلاس‎ها و خوابگاه‌ها، ویژه مبارزه با مواد مخدر تدوین شده است که در طول سال به صورت مداوم در حال اجراست.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس از انعقاد تفاهم نامه‌ای میان این دانشگاه و سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور با عنوان دانشگاه عاری از دخانیات خبر داد: اجرای این طرح الزاماتی دارد که در حال انجام آن هستیم تا با شروع اجرای این طرح شاهد حذف مواد مخدر به صورت دائمی و همیشگی از دانشگاه و خوابگاه‌ها باشیم.

گلچینی با تاکید بر اینکه دانشگاه گنبدکاووس تنها دانشگاه شرق استان گلستان است که در شورای هماهنگی مواد مخدر استان گلستان عضویت دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم اعتبارات استانی برای مبارزه با مواد مخدر به صورت علمی و تخصصی در دانشگاه تخصیص داده شود تا بتوانیم گام‌های بزرگی را درسطح دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برداریم.

وی بر تقدم پیشگیری و فرهنگ سازی بر مقابله و درمان تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مبدا تحول و یکی از ارکان مهم ایجاد و ترویج فرهنگ در جامعه باید مورد توجه و حمایت بیشتر قرار بگیرند تا بتوانند در حوزه پیشگیری اقدامات موثری را اجرایی کرده و به فرجام برسانند.