نشست تخصصی کارآفرینی با موضوع: اقتصاد دانش بنیان از نگاه کارآفرینان در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

تاریخ ثبت: 1396/03/09 - 04:22 ب.ظ

اولین نشست تخصصی کارآفرینی با موضوع: اقتصاد دانش بنیان از نگاه کارآفرینان با سخنرانی دکتر عمرانی مدیر مرکز رشد واحد های فناور شرق استان گلستان و دکتر یزدیان مدیر عامل شرکت کارآفرینان استان البرز و حضور اساتید دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

 در این نشست تخصصی که یکشنبه 96/3/7 در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد دکتر گلچینی رئیس دانشگاه گنبدکاووس در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم‌گویی گفت: کارآفرینی نیروی  محرک توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شرایط کنونی کشور است و اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاهی را به حرکتهای هدفمند پیرامون این موضوع تشویق کردند. در ادامه دکتر قربانی مدیر کارآفرینی دانشگاه، استقرار پارک های علم و فناوری و مراکز رشد  در دانشگاهها را حلقه واسط ارتباط بین صنعت و دانشگاه دانست. دکتر عمرانی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان و یکی از سخنرانان اصلی این نشست به بیان تاریخچه پارک های علم و فناوری در دنیا و ایران پرداختند و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان را برای آشنایی بیشتر اعضای هیات علمی توضیح داد.

در ادامه دکتر یزدیان مدیرعامل شرکت کارآفرینان استان البرز که دیگر سخنران این نشست بود در بخشی از سخنان خود گفت: چالش ها، فرصت های خوبی به همراه خود دارند و شناخت چالش ها می تواند زمینه اصلی خلق ایده های فناور، برای ارائه راه حل جدید یا ارائه روش نوین در انجام کارها باشد و به بیان  ارزش اقتصادی کشاورزی و منابع طبیعی در خلق ثروت علمی در کشور پرداخت.