دومین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM در دانشکده فنی مهندسی مینودشت برگزار شد

تاریخ ثبت: 1396/09/20 - 11:16 ق.ظ

مسابقات علمی ACM با شرکت 18 تیم از هشت دانشگاه استان های گلستان و مازندران برای دومین سال پیاپی در دانشکده فنی و مهندسی شهرستان مینودشت برگزار شد.

دکتر احمد نیرمه رئیس دانشکده فنی و مهندسی شهرستان مینودشت، در رابطه با این برنامه اظهار کرد: این مسابقات که به نوعی اردوی آماده سازی دو تیم دانشگاه فنی و مهندسی مینودشت و دانشگاه گلستان برای حضور در بازی های ACM غرب آسیا که هرساله در تهران برگزار می شود است، با شرکت تیم های دو نفره پیگیری شد که در نهایت دو تیم از دانشگاه گلستان و یک تیم از دانشکده مینودشت مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

وی همچین در رابطه با مسابقات
ACM غرب آسیا نیز  گفت: این مسابقات دو هفته ی دیگر با حضور تیم هایی از کشورهای غرب آسیا در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود که تیم های سه نفره دانشکده فنی مهندسی مینودشت و دانشگاه گلستان نمایندگان استان گلستان در این بازی ها هستند. سال گذشته نیز تیم دانشکده فنی مهندسی مینودشت تنها نماینده استان گلستان در این مسابقات بود. 

علی ریاحی سرپرست تیم های ACM شرکت کننده از دانشگاه علمی و فناوری مازندران در مسابقات مینودشت نیز در رابطه با این مسابقات تصریح کرد: سه تیم از مازندران در این مسابقات که با کیفیت خوبی در مینودشت برگزار شد شرکت کردند. مسابقات ACM به این صورت که سوال هایی در این مسابقات طرح شده و تیم ها باید آن را برنامه نویسی کنند، برگزار می شود که طی آن تیم هایی حائز رتبه های برتر خواهند شد که سوال های بیشتری را حل کنند.

وی همچین در خصوص
ACM نیز توضیح داد: ACM یک شرکت بزرگ است که هر سال مسابقاتی را در دنیا برگزار می کند که ایران یکی از نقاط هشت گانه این بازی ها در قاره آسیا بوده و مسابقات غرب آسیا در آن به میزبانی تهران برگزار می شود.