حضور تیم دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس ( دانشکده فنی و مهندسی مینودشت) در نوزدهمین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM منطقه غرب آسیا

تاریخ ثبت: 1396/09/27 - 01:17 ب.ظ

برای دومین سال پیاپی تیم دانشجویی prominoo دانشگاه گنبدکاووس ( دانشکده فنی و مهندسی مینودشت) در مسابقات ACM منطقه غرب آسیا که منظور تقویت و ارتقای توانایی نخبگان برنامه نویسی و به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، شرکت کرد.

این مسابقه دانش‌جویی توسط انجمن معتبر ACM و با هدف ارتقای توانایی نخبگان برنامه نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در بین دانش‌جویان  هر ساله به‌صورت منطقه‌‌ای در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌ شود و برندگان مسابقه به مرحله نهایی منطقه ای راه می یابند.

تقویت مهارت حل مساله، طراحی و پیاده سازی در برنامه در زمان محدود، تقویت مهارت های گروهی و انجام کار تیمی، از دیگر اهداف این مسابقه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در نوزدهمین دوره مسابقات ای سی ام، 80 تیم سه نفره از ۴۷ دانشگاه از سراسر کشور به رقابت پرداختند که در نهایت دو تیم 'Cliche و On The Way، از دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب موفق به کسب رتبه های اول و دوم مسابقه شدند. همچنین؛ تیم NeshesTeam از دانشگاه تهران رتبه سوم این مسابقه را بدست آورد.

تیم  ProMinoo دانشکده فنی و مهندسی مینودشت از دانشگاه گنبد کاووس که برای دومین سال پیاپی در این مسابقات حضور یافته بود با جهش قابل ملاحظه ای نسبت به سال گذشته در جایگاه بیست و چهارم و بالاتر از تیمهایی از دانشگاه های تراز اول کشور قرار گرفت.