نشست مشترک اساتید و نخبگان منطقه کشمیرهندوستان با اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

تاریخ ثبت: 1396/12/14 - 01:11 ب.ظ

نشست14 نفر از استادان، حقوقدانان و نخبگان دانشگاه اسلامی منطقه کشمیر هندوستان، با مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس، برای بررسی ظرفیت های همکاری های مشترک و گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای مراسم معاون فرهنگی موسسه الحکمه وابسته به جامعه المصطفی العالمیه قم در این نشست گفت: این هیات از منطقه کشمیر هندوستان  و از دو هفته قبل به قم سفر کرده و درهفته سوم حضور خود از برخی شهرهای ایران از جمله گنبدکاووس بازدید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی علوی، تبادل نظر با استادان و نخبگان دانشگاهی و علمای دینی در خصوص افزایش ارتباطات علمی و دانشگاهی و نیز مسائل جهان اسلام را از اهداف حضور این هیات اعلام کرد و افزود: سالانه 1500 تا 2 هزار نفر از کشورهای خارجی به ایران سفر و مهمان جامعه المصطفی می شوند.

وی افزود: جامعه المصطفی العالمیه در 60 کشور جهان نمایندگی دارد و مهمانان این موسسه از مذاهب و ادیان مختلف هستند.

حجت الاسلام مسعودی علوی اضافه کرد: انتخاب شهر گنبدکاووس برای بازدید با توجه به تنوع اقوام و مذاهب اسلامی و الگو بودن این شهر در بحث وحدت اسلامی در سطح کشور صورت گرفته است.

رییس دانشگاه گنبدکاووس نیز دراین نشست، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان محترم، از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی و نیز ارتباطات علمی و فرهنگی بین استادان دو دانشگاه در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک خبر داد.

دکتر حسین گلچینی گفت: دوره های آموزشی نیز می تواند در قالب پذیرش دانشجو برای تحصیل کامل یک یا چند مقطع تحصیلی و یا دوره های باز آموزی کوتاه مدت برگزار شود.

وی افزود: مردم گنبدکاووس از 18 قوم و دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت در کمال وحدت و همدلی با هم زندگی مسالمت آمیز داشته و همواره برای توسعه همه جانبه مشارکت فعال دارند.