برگزاری همایش پیشگیری از کم تحرکی و سرطان به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه گنبدکاووس

تاریخ ثبت: 1397/02/05 - 09:17 ق.ظ

همایش پیشگیری از کم تحرکی و سرطان به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه گنبدکاووس توسط مرکز مشاوره دانشگاه و کانون همیاران سلامت روان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور دکتر اکبر فخیره، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر فرهاد بدیعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبد کاووس، مسئول مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه و میهمانان و مدوعوین برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین برنامه، از حمایت دانشگاه گنبدکاووس در برگزاری این چنین همایش و مراسمات ، بخصوص طرح آموزش سفیران و همیاران سلامت که باعث افزایش سطح سواد و اطلاعات  بهداشتی افراد می شود خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاوس با اعلام اینکه یک هزار سفیر سلامت در گنبدکاووس اعلام آمادگی کرده اند گفت: این افراد در کارگاههایی ضمن توزیع جزوات و کتاب آموزش داده می شوند.

فرهاد بدیعی در  همایش پیشگیری و کم تحرکی از سرطان با عنوان این مطلب تصریح کرد: امروزه اغلب بیماری ها غیرعفونی و غیرواگیر همچون دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها هستند و و با آموزش برخی خود مراقبتی ها می توان از آنها پیشگیری کرد.

ضمناً در حاشیه این همایش کانون همیاران سلامت دانشگاه با برپایی ایستگاه سلامتی با محوریت اندازه گیری قد و وزن، محاسبه BMI، فشار خون، قند خون و بینایی سنجی  به ارائه خدمات مرتبط با سلامتی پرداختند.