اردوهای جهادی، تمرین خود سازی و خدمت رسانی به مردم

تاریخ ثبت: 1397/04/05 - 01:58 ب.ظ

در مراسم اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی که روز یکشنبه مورخ 3 خرداد 97 از محل دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، تعداد 80دانشجو(60 دختر و 20 پسر) برای انجام فعالیت های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی به چهار روستای محروم گنبدکاووس اعزام شدند.

بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس در طی سالهای گذشته همواره با اعزام دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این شهرستان به اردوهای جهادی در قالب طرح هجرت سه تلاش کرده است تا با درک درستی از رسالت تاریخی خود در آبادانی و توسعه سرزمین مقدسمان ایران اسلامی نقش خود را در این عرصه ایفا کرده و در کنار آن به رشد و تعالی روحی و اخلاقی نیروهای خود نیز کمک کند.

امسال نیز نخستین کاروان اعزامی در طرح اعزام تابستانه بسیج دانشجویی شهرستان گنبدکاووس امروز و با حضور دانشجویان بسیجی جهادگر به روستاهای هدف اعزام شدند که مراسمی تحت عنوان مراسم بدرقه این عزیزان در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس در این مراسم با اشاره به اینکه دانشجویان جهادگر بدون تردید همان دانشجویانی هستند که موفق به کسب علم نافع شده‌اند، گفت: علم زمانی می‌تواند نافع باشد که به درد مردم و جامعه خورده و ما را به سمت خدمتگزاری برای مردم عزیزمان رهنمون کند.

دکترحسین گلچینی با بیان اینکه اردوهای جهادی در کنار همه فرصت‌های بی‌نظیرش برای خدمت به مردم محروم و بستن توشه آخرت می‌تواند فرصت مغتنمی برای خودسازی باشد، افزود: از شما دانشجویان بسیجی و جهادگر می‌خواهم در کنار کمک برای رفع محرومت در روستاهای کم‌تر توسعه یافته از فرصت به دست آمده در این اردوها برای تهذیب نفس غفلت نکنید.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در مسیر توسعه و پیشرفت کشور باید رسالت خود را به انجام برسانیم، خاطرنشان کرد: کشور ما امروز نیازمند حضور همه نیروهای دلسوز انقلاب برای کمک به آبادانی و محرومیت‌زدایی است تا به برکت انقلاب اسلامی روند پرشتاب پیشرفت را بدون وقفه ادامه دهیم.

گفتنی است مراسم بدرقه نخستین کاروان دانشجویان جهادگر بسیجی دانشگاه‌های گنبدکاووس با قرائت زیارت آل‌یاسین در جوار گلزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه‌ای نثار روح این شهدای بزرگوار با حضور مسئولین دانشگاه گنبدکاووس  و بسیج دانشجویی شهرستان برگزار گردید و این عزیزان در این مرحله به چهار روستای «ملک علی‌تپه»، «تکه‌لر»، «توحید» و«توتلی» از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس اعزام شدند.