همایش توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

تاریخ ثبت: 1397/11/23 - 06:05 ب.ظ

همایش توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان گنبدکاووس در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و به منظور بیان دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی و معرفی توانمندی‌های توسعه پایدار شهرستان گنبدکاووس با حضور مسئولین و مدیران اجرایی شهرستان و استان برگزار گردید.

در این همایش یک روزه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ترابی، امام جمعه محترم شهرستان، مهندس عبدالقدیر کریمی، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس، مهندس قرجه طیار، نماینده محترم مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دکتر مختار مهاجر، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و تنی چند از مسئولین و مدیران اجرایی شهرستان و استان برگزار شد.
دکتر ابوالفضل طهماسبی، رییس دانشگاه گنبدکاووس  در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین محترم، گفت: پس از فراخوان برگزاری همایش، 106 مقاله به دبیرخانه ارسال گردید که تعدادی در قالب پوستر و چند مورد نیز در قالب سخنرانی  ارائه می‌شود.
دکتر طهماسبی افزود: مراکز آموزش عالی کشور و این منطقه در 40 سال عمر انقلاب، دستاوردهای علمی و رشد خوبی به دست آورده‌اند اما نمود این پیشرفت های علمی در زندگی اجتماع کمتر بوده است.
ایشان اضافه کرد: دانشگاه گنبدکاووس با 3200 دانشجو که 600 نفر آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) مشغول تحصیل هستند و 140 عضو هیات علمی، یک ظرفیت بسیار خوب برای تولیدات علمی درحوزه های مختلف می باشند.
رییس دانشگاه گنبدکاووس گفت: ادارات و نهادها میتوانند از این ظرفیت علمی با عقد تفاهم نامه به صورت مساله محور در رفع مسائل به صورت علمی استفاده نمایند.