برگزاری مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه

تاریخ ثبت: 1397/09/28 - 03:30 ب.ظ

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با تاکید حوزویان و اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس بر ضرورت ارتباط بیشتر این 2 نهاد علمی، دینی و فرهنگی با یکدیگر برگزار شد. در این نشست هم اندیشی، توجه بیشتر به مباحث فرهنگی و توسعه ای جامعه با تشکیل اتاق فکر یا هیات اندیشه ورزی مشترک حوزه و دانشگاه به بحث گذاشته شد.

رییس دانشگاه گنبدکاووس در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح، وحدت را از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت در دیگر بخش ها دانست و گفت: وحدت فکری و اندیشه از محورهای اصلی همگرایی و اتحاد است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 
دکتر طهماسبی بیان کرد: حوزه و دانشگاه مظهر تجلی اندیشه به شمار می روند و همراهی بیشتر آنان با یکدیگر به پیشرفت جامعه کمک می کند.
مسوول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گلستان نیز در این نشست، جدایی حوزه و دانشگاه را سیاست استکبار دانست و گفت: علم باید همراه با تزکیه باشد و بر همین اساس وحدت این دو نهاد از نیازهای امروز جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمین مازندرانی بیان کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده اما کافی نیست.
امام جمعه محترم شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: توجه به مسائل ریشه ای و بیان مطالب به صورت اقناعی، از نیازهای امروز دانشگاه و حوزه است که انجام آن آرامش خاطر را برای مردم به همراه خواهد داشت. 
حجت الاسلام و المسلمین ترابی اظهار داشت: اگر اعتقاد داریم که حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه هستند باید اقدامات آنها نیز در جهت تحکیم یکدیگر باشد که راه آن هم ارتباط و تعامل بیشتر است. 
وی باتاکید بر ضرورت ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هدف نهایی این دو نهاد ساختن جامعه است و برای کسب این هدف باید از انجام کارهای موازی بویژه در حوزه مسایل فرهنگی پرهیز شود.