آیین معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

تاریخ ثبت: 1397/10/04 - 11:58 ق.ظ

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس با حضور حجت الاسلام و المسلمین تقوی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور، حجت الاسلام و المسلمین ترابی، امام جمعه محترم شهرستان، حجت الاسلام و المسلمین مازندرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گلستان، جناب آقای دکتر طهماسبی، رئیس دانشگاه و جمعی کثیری از اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه در سالن شهید مطهری دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه گنبدکاووس در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان و مدعوین محترم، با تشکر و قدردانی از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نورمحمدی به‌پاس بیش از 21 ماه فعالیت در دانشگاه گنبدکاووس  به‌عنوان مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، ایشان را فردی خدوم، تلاشگر و همراه در مسائل فرهنگی عنوان کرد.

دکتر طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن آرزوی توفیق برای حجت الاسلام و المسلمین رجبی در مسئولیت جدید از اعلام آمادگی دانشگاه برای کمک به مجموعه نهاد خبر دادند.

ایشان وجود جو محبت و برادری در بین دانشجویان، اعضای هیات علمی  و کارمندان دانشگاه را علیرغم وجود تنوع اقوام و مذاهب را، از ویژگی های مهم دانشگاه گنبدکاووس دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی، معاون منابع انسانی نهاد کشور در این مراسم گفت: امروز دانشگاه ها باید به رشد و ارتقای علمی کشور بیش از پیش کمک نمایند.

وی، توجه جدی به رشد و تعالی علمی در کنار توجه به مسائل اخلاقی را از مهمترین انتظارات رهبری و جامعه از دانشگاه ها دانست و افزود: در جبهه علمی نبایستی نظام و دانشجو را تحقیر کرد بلکه باید با روحیه جهادی به حرکت علمی کشور شتاب بخشید.

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: دانشگاه نباید به احزاب سیاسی از هر طیفی که هستند اجازه دهد تا از این مراکز علمی به عنوان نردبان و ابزار ترقی حزب و جناح خود استفاده کنند.

ایشان با تاکید برضرورت تقویت آزاد اندیشی و پرهیز از تنگ نظری در دانشگاه ها و نیز احترام به دیدگاه های مختلف، تصریح کرد: چنین دانشگاهی می تواند پیشرو در ساخت تمدن نوین اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی مازندرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گلستان نیز دراین مراسم، انقلاب اسلامی را خون بهای شهیدان دانست و با برشمردن برخی دستاوردهای نظام، بر لزوم تلاش برای صیانت از این دستاوردها و انتقال آن به نسل جوان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورمحمدی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مدیران و مسئولین دانشگاه در طول دوران حضور در دانشگاه گنبدکاووس گفت: اعتقاددارم هرکجا موفقیت و رشدی به وجود آمده است، حاصل نگاه و روحیه انقلابی‌گری و تلاش و کوشش فراوان مسئولین در آن حوزه بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی مسئول جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گنبدکاووس با  اشاره به اینکه  دانشگاه از مهمترین مراکز تولید علم و افزایش دانش در جامعه است گفت: مدیران بایستی با 2 بال تخصص و تعهد در مسیر علم آموزی قدم بردارند. ایشان رسالت نهاد را پر بارکردن و دادن بار معنوی به 2 بال تخصص و تعهد دانست.

ایشان در بخش دیگیری از سخنان خود گفت: امیدوارم با کمک مسئولین، همکاران و دانشجویان بتوانیم دانشگاه را به تراز بالای علمی و تمدن نوین اسلامی برسانیم.

در این مراسم که امام جمعه محترم شهرستان، مسئولین، اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس نیز حضور داشتند، با قدردانی از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین نورمحمدی مسئول سابق نهاد رهبری دراین دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین رجبی به عنوان مسئول جدید این نهاد معرفی شد.