نشست خبری ریاست دانشگاه با اصحاب رسانه

تاریخ ثبت: 1397/11/21 - 09:08 ق.ظ

در این نشست خبری دکتر طهماسبی رییس دانشگاه گنبدکاووس با ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه این واحد آموزش عالی گفت: استان گلستان و گنبدکاووس ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارد که دانشگاه می تواند به توسعه علمی این بخش با انجام تحقیقات مناسب کمک کند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر طهماسبی با اشاره به وجود 100 هکتار اراضی کشاورزی این دانشگاه به عنوان یک ظرفیت خوب برای تولید محصولات مختلف کشاورزی به صورت علمی، اضافه کرد: برای تحقق این مهم سه کمیته تخصصی 'کشاورزی، دامپروری، مدیریت سبز' و یک کمیته فضای سبز و زیباسازی با حضور اعضای هیات علمی هر رشته راه اندازی شده است.

وی افزود: هم اکنون برخی فعالیت های تحقیقاتی استادان این دانشگاه از جمله رقم جدید برنج با مصرف یک سوم آب در مقایسه با کشت معمولی و نیز تحقیق بر روی دو گونه درخت برای کشت در اراضی کم بازده شمال گنبدکاووس درحال انجام است. 

رییس دانشگاه گنبدکاووس ادامه داد: این دانشگاه سیاست های تشویقی مالی و معنوی برای استادان و دانشجویان در انجام فعالیت های تحقیقی، پژوهشی و کار آفرینی دارد و زمین مناسب نیز برای انجام این فعالیت ها در اختیار آنان می گذارد.
دکتر طهماسبی گفت: مجموعه این اقدامات با هدف استفاده بهینه از امکانات موجود و توجه به مساله تحقیق و پژوهش و در راستای رفع مسائل و مشکلات جامعه صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تفاهم نامه هایی نیز با برخی ادارات و نهادها و نیز مراکز درمانی شهرستان برای همکاری دو جانبه و نیز حمایت از پایان نامه ها و تحقیقات علمی دانشجویی و استادان امضا شده است.

ایشان، اجرای طرح ایجاد باغ متراکم گلابی در سطح یک هکتار با پیش بینی درآمد سه میلیارد ریال، استفاده بهینه از آبهای نامتعارف از جمله آب باران و ذخیره آن برای مصارف فضای سبز، تصویب اجرای طرح مرغداری صنعتی پنج هزار قطعه ای و تصویب اجرای طرح خالص سازی گوسفندان دوقلوزا را از دیگر برنامه های در دست اجرای این دانشگاه ذکر کرد.