امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک علمی وتحقیقاتی فیما بین دانشگاه گنبدکاووس و اداره کل هواشناسی استان گلستان

تاریخ ثبت: 1398/03/18 - 04:22 ب.ظ

دانشگاه گنبدکاووس و اداره کل هواشناسی استان گلستان در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید مبنی برتوجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان پایه و توانمندسازی همه بخش های کشور تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی وتحقیقاتی منعقد نمودند.

به گزارش روابط عمومی، این تفاهم نامه دراجرای سیاست های راهبردی کشور درحوزه منابع آب و مطالعات اقلیم و نظربه اهمیت مدیریت منابع آب ومطالعات اقلیم استان برمبنای پژوهش وهمکاری و مشارکت متولیان امر و ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات درحوزه منابع آب و مطالعات اقلیم در راستای یکپارچه سازی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی دستیابی به اهداف فوق و بهره‌گیری ازاقدامات و زیرساخت های مناسب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وکشاورزی و اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک در شهرستان گنبدکاوس و استان به امضاء طرفین رسید.

ازموضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی، به اشتراک گذاشتن پایگاه‌های علمی،کتابخانه‌ها وآزمایشگاه ها وکارگاه های مشترک، طراحی و اجرای پروژه های کاربردی با رویکرد منطقه ای، کمک به نهادینه کردن دستاوردها و سیاست های منابع آب استان، آینده پژوهی در فناوری اطلاعات منابع آب و مطالعات اقلیم، همکاری در برگزاری رویداد کسب وکارهای نوپا ( start up ) و... اشاره نمود.