در جلسه مشترک رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان و هیات رئیسه دانشگاه گنبد کاووس مطرح شد: ضرورت راه‌اندازي مركز رشد فعال با محوريت دانشگاه گنبدکاووس

تاریخ ثبت: 1398/05/01 - 03:27 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبد کاووس، دكتر طهماسبي رئيس دانشگاه ضمن تبريك به دكتر غفاري به دليل انتصاب به عنوان رياست پارك علم و فناوري گلستان، بيان داشت: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود و علي‌رغم محدوديت‌هايي از قبيل محدوديت فضا كه گريبان‌گير ما است، تمايل داريم كه مركز رشدي فعال در شرق استان راه‌اندازي شود و ما نيز به سهم خودمان از گام اول در كنار پارك گلستان جهت به حركت درآوردن اين چرخ فناوري حمايت خواهيم نمود. ایشان اختصاص 5 هکتار از اراضی دانشگاه به مرکز رشد را اقدام عملی دانشگاه جهت فعال نمودن این مرکز دانستند. 
دكتر ستاريان، معاون آموزشي و پژوهشي دانشگاه گنبد نيز در اين نشست با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در شرق استان، بيان داشت: با هم‌افزايي هرچه بيشتر بين مجموعه پارك علم و فناوري استان و دانشگاه گنبد و استفاده از ظرفيت اساتيد برجسته و دانشجويان تحصيلات تكميلي توانمند فعال در اين دانشگاه، مي‌توانيم مركز رشدي قابل دفاع در حوزه‌هاي مختلف در سطح منطقه ايجاد نماييم. وی نادیده گرفته شدن مجموعه دانشگاه گنبد کاووس به عنوان بزرگترین واحد آموزشی شرق استان را از جمله دلایل کمرنگ شدن همکاری بین طرفین دانستند و خواستار نقش پر رنگتر دانشگاه در تعاملات علمی و فناورانه شدند. 
دكتر غفاري رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان نیز با بيان اينكه شرق گلستان، داراي ظرفيت‌هاي قابل توجهي‌است، تصريح كرد: بنده معتقدم كه با توجه به جمعيت دانشجويي، روستايي و شهري كه در شرق استان سكونت دارند، بسياري از ظرفيت‌هاي موجود در اين منطقه تاكنون مورد بهره‌برداري و استخراج قرار نگرفته و مهم‌ترين دليل حضور ما در اين اينجا، اتخاذ تصميمي جهت راه‌اندازي مركز رشدي فعال با محوريت دانشگاه گنبد در اين شهرستان است.
وي، بحث‌هاي مربوط به اختصاص، تملك زمين و .... را فرآيندهايي زمان‌بر عنوان كرد و گفت: علي‌رغم اينكه حداقل سخت‌افزار براي انجام امور و فعاليت فناوران مورد نياز است، ما در حوزه نرم‌افزاري از جمله تبليغات و معرفي اين مركز به دانشجويان و... كار خود را آغاز كنيم كه پارك نيز از ابتداي امر در كنار دانشگاه گنبد خواهد بود.
وي افزود: در حال حاضر مجموعه پارك علم و فناوري گلستان آمادگي كامل خود را براي حمايت از راه‌اندازي هرچه سريع‌تر يك مركز رشد فعال در دانشگاه گنبد اعلام مي‌دارد و نويدبخش حمايت‌هاي بسيار قابل توجهي نيز از سوي پارك از هسته‌ها و واحدهاي فناور فعال در اين مركز هستيم.
دكتر غفاري در ادامه تامين حداقل‌ها و فضاي كاري مورد نياز هسته‌ها را براي راه‌اندازي اين مركز ضروري عنوان كرد و گفت: هسته هاي پذيرش شده براي انجام فعاليت‌هاي ابتدايي خود نياز به دفتر كار جدا و يا فضاي كار اشتراكي دارند كه مي‌توانيم از فضاهاي متعلق به دانشگاه گنبد براي اختصاص فضا و به راه انداختن لوكوموتيو فناوري در شرق استان بهره‌مند گرديم.
گفتني است در پايان اين نشست از فضاهاي موجود در اين دانشگاه براي تخصيص مكاني مناسب جهت راه اندازي مركز رشد دانشگاه گنبدكاووس بازديد بعمل آمد.