در دیدار استاندار گلستان با روسای دانشگاه های استان تاکید شد: دانشگاه ها باید در توسعه استان نقش اساسی ایفا کنند.

تاریخ ثبت: 1398/05/05 - 02:52 ب.ظ

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان اظهار کرد: اساس پیشرفت بر دانش است و دانشگاه ها باید در توسعه استان نقش اساسی ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس صبح امروز شنبه 5 مرداد در دیدار با روسای دانشگاه های استان، با تاکید بر اهمیت جایگاه دانشگاه ها، تصریح کرد: همه باید کمک کنیم تا نخبگان و دانشگاهیان راه خود را پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به توانمندی های طبیعی، مرزهای خاکی، دریایی و ریلی و همچنین تمامی مزیت های نسبی استان ، گردشگری یکی از ظرفیت هایی است که می تواند از طریق دانشگاهی دنبال شود و به توسعه گلستان کمک نماید.

استاندار گلستان با اشاره به علاقه مندی خود جهت حضور در جلسات هیات امنای دانشگاه های استان، گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاه های استان نباید پژوهش هایی که قابل اجرا در استان هستند به دانشگاه های خارج از استان سپرده شوند.

دکتر حق شناس ، پرورش اسب در گلستان را موضوع مورد توجه مردم دانست و یادآور شد: پرورش اسب می تواند به عنوان ظرفیتی در رشته های دانشگاه های استان مورد توجه قرار گیرد و در آینده صنعت پرورش اسب استان موثر واقع شود.

لازم به ذکر است در این دیدار روسای دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی، گنبدکاووس، فرهنگیان، پیام نور، علمی و کاربردی، غیر انتفاعی، فنی حرفه ای و رئیس بنیاد نخبگان استان نقطه نظرات خود پیرامون وضعیت دانشگاه ها و جایگاه آن در توسعه استان را با استاندار گلستان مطرح کردند.