برگزاری همایش تسخیر استکبار به مناسبت 13 آبان ماه

تاریخ ثبت: 1398/08/12 - 05:37 ب.ظ

همایش تسخیر استکبار به همت بسیج دانشجویان در روز 12 آبان ماه 1398 با حضور دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در سالن آمفی تئاتر شهید مطهری دانشگاه در جمع مسئولین و دانشجویان برگزار گردید.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام والمسلمین رجبی مسئول محترم نهاد رهبری دانشگاه، ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان و خیر مقدم به میهمانان و مدعوین، حوادثی را که در سه دوره بر ملت ایران گذشت را فریاد خاطره هایی همراه با تنفر، عبرت و درس بیان نمود و خاطر نشان کرد که بر همه ایرانیان لازم است که بدانند  کشورمان در  منطقه و جهان در چه جایگاهی قرار دارد و انگیزه دشمنانی که ما را از هر حیث احاطه نموده اند را بشناسیم و از نوع نگاهی که معمار کبیر انقلاب حضرت آیت ا... خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مبارزه با استکبار دارند بهره برده و راهشان را ادامه دهیم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رجبی  یادی از رشادت ها و ایستادگی ملت، جوانان، دانشجویان و دانش آموزان ایران در مقابل خوی استکباری آمریکا که در مقابل دانشگاه تهران توسط مزدوران استکبار به شهادت رسیدند نمود و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 را نشان از بیداری و هوشیاری جوانان ایران دانسته و آینده روشن ایران و تمام کشورها را در گرو ادامه این راه بیان نمود.

سپس جناب آقای دکتر قدیری ابیانه (سفیر سابق ایران در مکزیک و ...) با بیان مباحثی پیرامون استکبار و دشمنی آمریکا با ایران، خاطر نشان کرد؛ که دوران افول قدرت نرم آمریکا فرا رسیده و بسیاری از کشو‌رها سعی دارند از وابستگی به دلار رهایی پیدا کنند و این انگیزه قوی را بسیار خطرناک تر از حمله به آمریکا برشمردند.

ایشان درادامه بحث بیان نمود که جهان اسلام به سمت شکل گیری قطب اسلامی به رهبریت ایران در حال حرکت است و ایران باید تحت تاثیر دوربین دشمن قرار نگیرد چراکه آمریکا سعی دارد تک ابر قدرت جهان باقی بماند و بحث دشمن شناسی در این امر مهم بسیار حائز اهمیت است.

در انتهای همایش برنامه پرسش و پاسخ بین دانشجویان و جناب آقای دکتر قدیری برگزار شد و ایشان به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ دادند.