معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: درآمدزایی و تنوع بخشی به منابع مالی، راهکار برون رفت دانشگاه‌ها از شرایط تحریم و تروریسم اقتصادی

تاریخ ثبت: 1398/11/14 - 10:20 ق.ظ

دکتر نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه گنبدکاووس شرکت نمود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه گنبدکاووس شرکت نمودند. دکتر نظرپور ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، توصیه نمودند با توجه به اقدامات انجام شده در دانشگاه گنبدکاووس، چشم انداز دانشگاه را براساس دانشگاه سبز قرار دهید. ایشان تنوع بخشی به درآمدها و ایجاد درآمد اختصاصی پایدار را راهکار برون رفت دانشگاه ها از مشکلات ناشی از تحریم و تروریسم اقتصادی دانستند. همچنین توجه به رسالت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها در کنار تلاش برای تنوع بخشی به درآمدها را ضروری دانستند. دکتر نظرپور توجه به تجربیات دانشگاه های خارج از کشور را به منظور جلوگیری از تکرار اشتباهات در برنامه های اجرایی را ضروری دانستند.
ایشان ضمن تاکید بر حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه سبز، توجه به دولت الکترونیک و حذف کاغذ را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه سبز نام بردند. 
در ابتدا جلسه دکتر ابوالفضل طهماسبی ریاست دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضران به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در دانشگاه پرداختند. 
افتتاح چندین پروژه از جمله سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه و فنی و مهندسی با ظرفیت 112 نفر با اعتباری بالغ بر 1500 میلیون ریال، زمین چمن مصنوعی با مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 2700 میلیون ریال، استخر دومنظوره ذخیره آب و پرورش ماهی با اعتباری بالغ بر 1500 میلیون ریال و افتتاح مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه با مساحتی بالغ بر 10 هکتار، از برنامه های بازدید دکتر نظرپور در دانشگاه گنبدکاووس بود.