بهره برداری از ۱۲ طرح عمرانی و آموزشی دانشگاه گنبدکاووس

تاریخ ثبت: 1398/11/14 - 01:46 ب.ظ

بهره‌برداری از ۱۲ طرح عمرانی، آموزشی، ورزشی و خدماتی دانشگاه گنبدکاووس به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس و معاونین این مرکز آموزش عالی و فرماندار ویژه این شهرستان آغاز شد.

در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، آموزشی، ورزشی و خدماتی دانشگاه گنبدکاووس که روز دوشنبه برگزار شد، رییس این مرکز آموزش عالی گفت که برای عملیات اجرایی این طرح‌ها درمجموع حدود ۳۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری و نیز درآمدهای این دانشگاه هزینه شده است.

دکتر طهماسبی، تجهیز سالن اجتماعات و مجموعه آزمایشگاه‌های دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، احداث زمین چمن مصنوعی، احداث استخر دو منظوره پرورش ماهی و آبیاری باغات، احداث ۱۲ هکتار انواع باغ میوه، تجهیز سالن آمفی تئاتر، احداث دو باب پارکینگ خودرویی، آسفالت معابر دانشگاه، تجهیز کتابخانه اساتید و تجهیز سالن جلسات را از جمله پروژه‌های قابل افتتاح دانشگاه گنبدکاووس برشمرد.

وی افزود: برای خرید برخی تجهیزات آزمایشگاهی به حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که امیدواریم با مساعدت مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه نوپا و درحال توسعه که از سال ۱۳۹۰ دارای ردیف بودجه مستقل شده، مبالغ مورد نیاز اختصاص یابد.

دکتر طهماسبی اضافه کرد: کل بودجه دانشگاه دولتی گنبدکاووس در سال جاری حدود ۳۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که ۲۹۰ میلیارد ریال آن صرف هزینه‌های جاری و حقوقی ۲۸۰ کارمند که ۵۰ درصد آن عضو هیات علمی هستند، می‌شود و ۲۰ میلیارد ریال دیگر آن هم صرف امور عمرانی خواهد شد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون  ۸۳ درصد بودجه جاری و ۳۷ درصد بودجه عمرانی دانشگاه گنبدکاووس تخصیص یافته است.

رییس دانشگاه گنبدکاووس و برخی معاونین او همچنین در جلسه شورای این دانشگاه هم با ارائه گزارشی فعالیت‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی و نیز ایجاد منابع درآمدی برای این مرکز آموزش عالی درچند سال اخیر، برلزوم توجه ویژه مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه برای رفع کمبودها و مشکلات و تکمیل ساختمان سلف سرویس و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کردند.