دومین همایش ملی ریاضی و آمار در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد

تاریخ ثبت: 1398/12/01 - 10:48 ق.ظ

دومین همایش ملی ریاضی و آمار به منظور آشنایی و تبادل نظر علمی استادان و متخصصان رشته ریاضی و آمار از دانشگاه‌های مختلف کشور با آخرین دستاوردهای علمی این حوزه، به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس، دراین همایش یک روزه که روز پنج شنبه مورخه 98/12/01 در سالن آمفی تئاتر شهید چمران دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی دانشگاه گنبدکاووس آغاز شد، معاون آموزشی و پژوهشی این دانشگاه در سخنانی هدف علوم ریاضی و آمار را کشف پدیده‌ها در نظام خلقت و بررسی روابط بین آنها دانست که از نتایج آن در سایر رشته ها کاربرد دارد و مبنایی برای توسعه فناوری‌های علمی است. ایشان توجه به رشته های علوم پایه از جمله ریاضی و آمار را به دلیل کمک به توسعه علمی کشور مورد توجه و تاکید رهبری معظم انقلاب دانستند.
دکتر محمد فزونی دبیر علمی کنفرانس ضمن ارائه گزارشی از کنفرانس گفت این همایش پس از گذشت حدود یک سال و نیم از همایش نخست با هدف ایجاد فضای تبادل اطلاعات و تجربه بین صاحب نظران حوزه ریاضی و آمار برگزار می گردد. وی افزود پس از فراخوان مقالات، در مجموع ۱۷۸ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردید که پس از طی مراحل داوری 59 مقاله در قالب سخنرانی، 44 مقاله جهت ارایه به صورت پوستر و 35 مقاله به صورت غیرحضوری صرفا برای چاپ در مجله علمی مورد نظر دانشگاه پذیرفته شدند.
در ادامه پروفسور "یانگ بی جان" استاد بازنشسته دانشگاه "گیونگ سانگ"ی از کشور کره جنوبی و دکتر "جمشید سعیدیان" عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی به عنوان سخنرانان کلیدی به ارایه مطلب پرداختند.