اولین همایش ملی ریاضی و آمار، یادبود پروفسور مریم میرزاخانی در دانشگاه گنبدکاووس

تاریخ ثبت: 1397/02/22 - 11:30 ق.ظ

اولین همایش ملی ریاضی و آمار و یادبود پروفسور مریم میرزاخانی در استان گلستان به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس در روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت با حضور بیش از 150 نفر از اساتید، محققین و دانشجویان رشته های مرتبط از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در این همایش علمی یک روزه درمجموع 150 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از بررسی توسط کمیته داوران، 110 مقاله  پذیرفته شد که از این تعداد 70 مقاله به صورت سخنرانی و 40 اثر درقالب پوستر برای ارائه در روز همایش تعیین گردید.

جبر، آنالیز ریاضی، آمار و احتمال، هندسه، آنالیز عددی، تحقیق در عملیات، ریاضیات مالی، نظریه کد و رمز، ریاضیات فازی، نظریه کنترل و بهینه سازی، توپولوژی، منطق ریاضی، نظریه گراف و ترکیبات، آموزش ریاضی و معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی از محورهای اصلی  این همایش علمی یک روزه بود.

در ابتدای این همایش دکتر حسین گل چینی، رئیس دانشگاه گنبدکاووس ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و مدعوین، دانشگاه گنبدکاووس را به طور اجمالی معرفی کرده و از زحمات اساتید و دانشجویان گروه ریاضی و آمار قدردانی نمودند.
سپس جناب آقای دکتر بامداد یاحقی 
عضو هیات علمی دانشگاه گلستان که از معلمین دورههای المپیاد خانم پروفسور میرزاخانی بودند در افتتاحیه این همایش خاطراتی از ایشان را بیان نموده و چندین مسئله جذاب ریاضی را حل کردند.
همچنین در ادامه دکتر محمد مهدی ابراهیمی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و نویسنده چندین کتاب و مقاله، به بیان مطالبی در حوزه جبر پرداختند. 

 برنامه بازدید اماکن تاریخی شهرستان، بویژه بازدید از برج هزار ساله قابوس در حاشیه این همایش انجام شد.